045 1241213 info@kranu.fi
Mitä paikallinen hakukoneoptimointi tarkoittaa?

Mitä paikallinen hakukoneoptimointi tarkoittaa?

 

Paikallinen hakukoneoptimointi tekee paikallisesta yrityksestä paikallisten asiakkaiden löydettävän. Otetaan esimerkiksi hammaslääkäri, joka sijaitsee Oulussa. Oululaisen hammaslääkärin ei kannata lähteä kilpailemaan Google-näkyvyydestä helsinkiläisen hammaslääkärin kanssa käyttämällä hakukoneoptimoinnissa samoja hakutermejä kuin helsinkiläinen toimija, vaan oululaisen on fiksumpaa pyrkiä tavoittamaan paikalliset eli oululaiset asiakkaat. 

 

Paikallinen hakukoneoptimointi auttaa yritystäsi näkymään silloin, kun asiakkaat etsivät paikallisia palveluita

Mieti hetki omaa Google-käyttäytymistäsi. Jos asut Oulussa ja tarvitset hammaslääkäriä vaikkapa hammassäryn iskiessä, et halua nähdä Helsingissä sijaitsevia vaihtoehtoja, vaan  googletat mitä todennäköisimmin esimerkiksi hakutermillä “hammaslääkäri Oulu”, eikö vain? Näin tekevät myös monet sinun yrityksesi asiakkaista. Esimerkiksi kattoremontteja Jyväskylän alueella googlataan joka kuukausi yli 100 kertaa. 

Paikallisen hakukoneoptimoinnin avulla yrityksesi on löydettävissä juuri oikealla hetkellä eli silloin, kun jo olemassa olevan ostohalun omaavat paikalliset asiakkaat etsivät tuotettasi tai palveluasi.

 

Mitä eroa on hakukoneoptimoinnilla ja paikallisella hakukoneoptimoinnilla?

Siinä missä hakukoneoptimointi (SEO) haalii potentiaalisia asiakkaita heidän maantieteellistä sijaintiaan huomioimatta, keskittyy paikallinen hakukoneoptimointi (Local SEO) tavoittamaan ainoastaan yrityksen toimipistettä lähellä sijaitsevat asiakkaat. 

Sekä hakukoneoptimoinnille että paikalliselle hakukoneoptimoinnille on paikkansa. Hakukoneoptimoinnin tärkeyttä ei voi korostaa liikaa etenkään verkkokauppojen kohdalla, joilla fyysistä sijaintia ei ole. Paikallinen hakukoneoptimointi sen sijaan on hyödyllistä kaikille paikallisille yrityksille eli esimerkiksi kampaamoille, remonttiliikkeille, kauneushoitoloille, autokorjaamoille, ravintoloille, eläinlääkäreille, hammaslääkäreille, kukkakaupoille ja kuntosaleille.

 

Kolme tehokasta tapaa parantaa paikallista hakukonenäkyvyyttä

Paikallinen hakukoneoptimointi ei ole rakettitiedettä, jos tunnet asiakkaasi ja tiedät perusteet hakukoneoptimoinnista. Sinun tarvitsee tietää asiakkaasi käyttämät hakutermit sekä tavat, joilla paikallista hakukonenäkyvyyttä on mahdollista parantaa. Näistä tavoista kerromme sinulle seuraavaksi kolme varsin tehokasta.

 

Google My Business

Google My Business tunnetaan myös lyhenteellä GMB. Kyse on yrityksille tarkoitetusta, maksuttomasta palvelusta, johon yritys täyttää tärkeimmät tietonsa. 

Tällaisia tärkeitä tietoja ovat muun muassa yrityksen osoite, puhelinnumero sekä aukioloajat. GMB-palveluun rekisteröitymisen jälkeen yritys voi myös vastaanottaa arvosteluita ja näkyä Google Maps -hauissa. 

Google My Business on suorastaan välttämätön paikallisen hakukonelöydettävyyden kannalta, sillä usein potentiaaliset asiakkaat haluavat tutustua yrityksen tärkeimpiin tietoihin jo etukäteen. Tämän lisäksi muiden asiakkaiden arvosteluilla on suuri vaikutus päätökseen esimerkiksi viiden tähden arvosteluita saanut lounasravintola vie taatusti voiton vastapäätä sijaitsevasta kilpailijasta, jota kukaan ei ole arvostellut Googlessa.

Vinkki: Muista myös vastata asiakkaiden antamiin arvosteluihin. Mikäli asiakas on jättänyt negatiivisen arvostelun, pyri ratkaisemaan tilanne ystävällisesti.

 

Tärkeiden tietojen yhdenmukaisuus

Varmista, että yrityksesi tärkeimmät tiedot, kuten osoite ja puhelinnumero ovat kaikkialla kirjoitettu samassa muodossa. Tietojen yhdenmukaisuus lisää hakukoneen luottamusta tietojen oikeellisuuteen eli käytännössä samassa muodossa toistuvat tiedot kertovat Googlelle, että kyseessä on sama yritys.

Esimerkki:

Olet ilmoittanut GMB-palveluun yrityksesi osoitteeksi Kadunnimi 30 B, mutta verkkosivustollasi osoite on muotoa Kadunnimi 30.

Nämä tiedot eivät ole yhdenmukaisia. Tässä tilanteessa Googlen on mahdotonta tietää, kumpi näistä osoitteista on oikea, jolloin se pudottaa yrityksesi näkyvyyttä hakukoneessa.

 

Hakutermien käyttö verkkosivustolla

Paikallinen hakukoneoptimointi saa voimansa hakutermeistä. Kiinnitä huomiota siihen, että verkkosivustosi on optimoitu halutulle hakutermille. Verkkosivuston optimointi tarkoittaa käytännössä sitä, että verkkosivuston sisältö, kuten tekstikappaleet, otsikot, metakuvaukset, kuvien tiedostonimet sekä niiden kuvaukset sisältävät hakutermin.

Esimerkiksi oululaisen hammaslääkärin kannattaa optimoida verkkosivuston sisältö hakutermille “hammaslääkäri Oulu”, sillä se on hakutermi, jolla paikalliset potentiaaliset asiakkaat etsivät oululaista hammaslääkäriä.

Valitse siis sellainen termi, jota asiakas käyttää hakiessaan Googlesta yrityksesi tarjoamaa paikallista palvelua.

 

Kenelle paikallinen hakukoneoptimointi on tärkeää?

 

Nyt kun tiedät, mitä paikallinen hakukoneoptimointi tarkoittaa ihan aikuisten oikeasti, saatat pohtia, kannattaako juuri sinun keskittyä parantamaan yrityksesi paikallista hakukonenäkyvyyttä. Vastaus on kyllä, mikäli yritykselläsi on fyysinen sijainti. 

Kaikista tärkeintä paikallinen hakukoneoptimointi on pienyrityksille. Paikallista hakukonenäkyvyyttä parantamalla pienyritys saa paremman mahdollisuuden kasvaa. Toisinaan näkyvyyttä voi kuitenkin joutua hakemaan yrityksen kotikunnan sijaan esimerkiksi viereistä kaupungista, jos oma kotikunta ei mahdollista toivottua kasvua.

Mikäli paikallinen pienyritys lähtisi kilpailemaan Google-näkyvyydestä kaikkien muiden saman alan yritysten kanssa, olisi sen todella vaikea sijoittua Googlen hakutulossivulla sellaiselle paikalle, josta potentiaaliset asiakkaat sen löytäisivät. Tällä paikalla tarkoitamme hakutulosten ensimmäistä sivua kuten sanotaan, ei mikään ole yhtä hyvin piilossa kuin yritys hakutulosten toisella sivulla.

 

Muutos Digital näyttää tien paikallisten tavoittamiseen

Muutos Digitalin asiantuntijat auttavat sinua ymmärtämään, mitä potentiaaliset asiakkaasi hakevat Googlesta. Olemme apunasi myös verkkosivuston sisällön optimoinnissa, joka on tärkeää paikallisen hakukoneoptimoinnin onnistumisen kannalta. Paikallisten tavoittamisen tekee helpommaksi esimerkiksi Pika-SEO -palvelu!

 

Osteopaatti ja osteopatiaa lapselle

Osteopaatti ja osteopatiaa lapselle

Osteopatia on täysin turvallinen hoitomuoto myös aivan pienillekin lapsille. Lasten kohdalla osteopatia toteutetaan lapsen ehdoilla. Osteopaatti voi tutkia ja hoitaa lasta tämän leikkiessä, tai esimerkiksi lapsen istuessa vanhemman sylissä.

Synnytys

Kohtuaika ja synnytys saattavat aiheuttaa vauvojen kehoon jännitystiloja, sillä vauva joutuu olemaan kohdussa ja synnytysvaiheessa välillä hyvinkin ahtaasti. Kehon jännitystilat voivat näkyä vauvan käyttätymisessä mm. vatsavaivoina, itkuherkkyytenä, pulautteluna, tai esimerkiksi raajojen pituuseroina. Myös ylivireys ja syömättömyys voivat johtua vauvan kehon jännitystilasta. Mm. näihin ongelmiin osteopatia voi olla arvokas apu.

Osteopaattinen hoito

Osteopaatti ei kohdista vauvan kehoon painetta kuin kevyesti, eli hoito on lapselle hyvin hellävaraista. Sillä pyritään tukemaan lapsen kehon luonnollista avautumista ja takaamaan hyvät puitteet kasvulle ja kehitykselle. Osteopatialla voidaan edesauttaa myös imetyksen sujuvuutta. Tästä on hyötyä erityisesti silloin, kun vauvalla on synnynnäinen rakennepoikkeamma suussa, tai sellainen on operoitu. Tällaisia imetyksen sujuvuuteen vaikuttavia poikkeamia ovat esimerkiksi kireä kieli- tai huulijänne sekä erilaiset halkiot.

Taaperoiässä osteopatiaklinikalle tuotu lapsi kärsii yleensä jonkin fyysisen trauman, kuten putoamisen tai kaatumisen aiheuttamasta kivusta tai jännitystilasta. Myös pitkään jatkuvat flunssa- ja korvatulehduskierteet ovat vaivoja, joihin haetaan usein helpotusta osteopatiasta.

Hoidon vaikutus

Lapsen kasvua ja kehitystä pyritään tukemaan kaikin tavoin. Mikäli niissä huomataan viivästymistä tai poikkeamaa, voi osteopaatin puoleen kääntyminen olla paikallaan. Osteopaatti voi auttaa myös erilaisten purentaongelmien hoidossa.  Osteopatian onkin todettu olevan tehokas tukihoito mm. oikomishoitojen yhteydessä. Hoitoa suositellaan myös erilaisten selittämättömien kiputilojen ja vaivojen selvittämiseen, sillä usein tällaiset pitkäaikaiset, selittämättömät vaivat vaikuttavat lapsen ja nuoren elämään hyvin paljon. Lapsen varttuessa osteopatiaklinikalle hakeutumisen syyt alkavat olla yhä enemmän samoja kuin aikuisilla.

 

 

Jarno Tuovinen jatkaa digimarkkinointitoimisto Myyntikuution johtoportaassa

Jarno Tuovinen jatkaa digimarkkinointitoimisto Myyntikuution johtoportaassa

Kranu ja digimarkkinointitoimisto Myyntikuutio on jo jonkin aikaa tehnyt tiivistä yhteistyötä ja Jarno sekä Ville siirtyvät Myyntikuution alle hakukoneoptimoimaan sivustoja sekä tekemään muita tulosvastuullisia digimarkkinoinnin toimenpiteitä.

Tulosvastuullinen digimarkkinointi jatkuu

Kranun toiminta ei sinällään lakkaa, mutta toiminta Kranu-hattu päässä vähenee huomattavasti, ellei jopa kokonaan, mutta yritys kuitenkin jatkaa vielä olemassa oloaan. Minulle on ollut aina tärkeää tuottaa tuloksia asiakkailleni ja ennen se saattoi tarkoittaa esimerkiksi tietyn hakukonesijoituksen lupausta tietyksi ajaksi tiettyyn päivään mennessä tai rahat palautetaan. Jatkossakin pidän tärkeänä tulosvastuullisuutta, koska digimarkkinointi on ollut aika moinen villi länsi ja usein saan kuulla asiakkaideni edellisistä pettymyksistä.

Hakukoneoptimointi on vain yksi monista työkaluista

Huomasin kauan sitten, että hakukoneoptimointi on vain yksi monista työkaluista, joilla verkossa voi tehdä lisää myyntiä. Optimointi on jokseenkin turhaa jos sivusto itsessään ei käännä vierailijoita tai liikennettä rahaksi. Aloin aikoinani etsiä yhteistyökumppaneita verkkosivustojen kehittämiseen ja mm. Facebook-mainontaan liittyen. Lopulta tutustuin Myyntikuution henkilöstöön ja yhdessä aloimme rakentaa suurempaa kokonaisuutta.

Liidimylly syntyy

Kokeilimme erilaisia vaihtoehtoja ja hetken aikaa olimme ihan perinteinen digimarkkinoinnin yritys, joka tekee kaikkea ja myy yksittäisiä palveluita. Yksittäisissä palveluissa on useita haasteita. Kuten aikaisemmin mainitsin, käytännössä jokainen osa-alue, kuten Google Ads, SEO, Facebook-mainonta, on vain yksi työkalu. Yksittäin ne tuovat tulosta soveltuvissa tilanteissa, mutta pitkällä aikavälillä yhden työkalun merkitys ei ole enää kovin suuri.

Ostaessaan apua eri työkalujen käyttöön tai ylläpitoon asiakas on usein liian paljon mukana ja kuluttaa kallista aikaansa monenlaiseen turhaan. Myöskin, jos osa-alueet on ostettu eri toimijoilta, niin heidän yhteispeli ei välttämättä ole saumatonta tai tehokasta. Siksipä siis paketoimme palvelumme Liidimylly-nimen alle yhdeksi suuremmaksi kokonaisuudeksi. Liidimylly ei myöskään ole vain kaikki-saman-katon-alta tarjottava, uudella nimellä naamioitu, palvelu, vaan olemme tehneet tuotekehitystä jo pitkään pysyäksemme kilpailijoita edellä.

Tuotekehitys jatkuu ja minulla on siinä suuri rooli, sillä haluan ratkaista ongelmia ja rakentaa jotain suurempaa. Liidimyllyn perusajatus on aina sama – Kasvata myyntiäsi digitaalisesti tulostakuulla. Peruskonsepti on myös samankaltainen kaikilla asiakkailla, mutta suurimmat erot liidinhankinnassa tulevat B2C- ja B2B-sektoreille. Molemmilla puolilla on omat tehokkaimmat toimintaperiaatteet ja logiikka jota noudatamme. Asiakas ja toimialakohtaisuus tuovat vielä lisämausteensa jokaiseen projektiin.

Mikäli haluat henkilökohtaisesti kuulla miten Liidimylly toimisi juuri sinulle, niin ota yhteyttä numerooni 045 124 1213 ja käydään läpi miten saamme nostettua myyntisi aivan uudelle tasolle!

Downtime-tehokkuuden maksimointi – 10 kilon toiminimi

Aivot tarvitsevat lepoa ja ihminen vaatii jonkin tavan nollata itsensä. Minulle parhaiten toimii pallolajit ja konsolipelit. Meditoinnit ja sen sellaiset mitään tekemättömyydet olen kokenut haasteellisiksi. Mielestäni on kuitenkin olemassa sellainen työn tekemisen ja täyden nollauksen välimuoto. Tämä artikkeli käsittelee tämän välimuodon optimointia.

Mietin, että mitä sitä ihmiset tekivät ennen tietokoneita. Mummoni järjesteli kotia ja molemma papat lukivat lehtiä ja katsoivat televisiota. Mutta mitä ennen televisiota? Oli ainakin viikonlopputansseja ja vastaavia sosiaalisia tapahtumia, mutta tämän artikkelin tarkoitus ei ole puhua niistä erityisemmistä tapahtumista. Tarkoitus on käsitellä työpäivän jälkeisiä asioita. Mitä ennen vanhaan tehtiin esimerkiksi illalla 18-20?

Vuoden aika vaikuttaa myös suuresti asioihin mitä voi tehdä milloinkin. Todennäköisesti Suomessa aikoinaan talven pimeimpinä aikoina tehtiin erilaisia sisäaskareita, kuten kudottiin vaatteita tai rakennettiin pienempiä asioita. Näillä asioilla ei ollut suurta merkitystä elämiseen, mutta ilman niitäkin olisi ollut hankala olla.

Tästä pohdinnasta olen siis edennyt tilanteeseen, että olen järjestänyt itselleni tietynlaisia harrasteprojekteja, jotka vievät minua pitkässä juoksussa eteenpäin. Harrasteprojektit eivät ole täysin työtä, mutta eivät täysin vapaa-aikaakaan. Testailen koko ajan kuinka hyvin palaudun näiden harrasteprojektien parissa. Jos harrasteprojektit lasketaan aktiiviseen työhön mukaan, niin työpäivä venyy jo joidenkin mielestä sairaalloisen pitkäksi, mutta en silti koe asiaa niin.

Yleisesti on valloillaan ajatus, että pitäis jotenkin palautua stressistä ja se varmasti pitää paikkansa, mutta metodit palautumiseen ovat mielestäni jotenkin vääristyneet. Olen yrittänyt heittää aivot narikkaan ja katsoa väkisin jotain elokuvaa, mikä on usein surkea. Miksi minun pitäisi väkisin katsoa elokuvaa, jos tällä hetkellä on mukavan rentouttavaa kirjoittaa ajatuksia blogiin, kasata siitä kirja ja joskus jotenkin muutenkin hyötyä tästä pienestä harrastuksestani?

Suosittelenkin siis etsimään jonkinlaisen harrastuksen, joka edesauttaa sinua urallasi. Koodariaikoinani tehokkain tapa harrastella oli koodata jotain muuta ja testata asioita mitä ei töissä saanut tehdä syystä tai toisesta. Pienyrittäjällä tämä voisi olla blogaamista tai sosiaalisen median postausten rakentelua jo etukäteen. Growth hacking erikoisprojektit ovat myös eräs mielenkiintoinen pohdinnan aihe.

Mitäpä jos sillä ylimääräisellä kahdella tunnilla keräisitkin kaikki sinulla olevat käyntikortit, kirjoittaisin tiedot Exceliin ja muistuttaisit pienellä sähköpostilla yrityksesi olemassa olosta?

10 kilon toiminimi – Päätin kirjoittaa kirjan

10 kilon toiminimi – Päätin kirjoittaa kirjan

Miksi kirjoittaisin kirjan? Siksi, koska pystyn siihen. Kirjan kirjoittaminen ehkä tekee minusta jonkinlaisen asiantuntijan ja saattaapa se jossain vaiheessa tuoda jotain keikkaakin. Aihealue myöskin pakottaa minut tutkimaan tiettyjä osa-alueita, joissa en ole välttämättä kovinkaan hyvä, ja kehittymään. Toki osa kirjasta tulee kuin itsestään, kun tiedän toisista osa-alueista riittävän paljon kirjoittaakseni jopa ihan vain lonkalta.

Ajatus kirjan kirjoittamisesta on muhinut mielessäni jo pitkään, mutta mitään huippua aihetta en ole vielä keksinyt. Vihdoin koin jonkinlaisen ahaa-elämyksen. Yksinyrittäjät ovat pulassa enkä halua puhua vain hakukoneoptimoinnista. Siksipä siis kirja tulee olemaan jonkinmoinen opas yksinyrittäjille ja erittäin pienille yrityksille. Digimarkkinointi, growth hacking ja myynnin kehitys ovat mielenkiintoisia aihealueita, joista haluan kirjoittaa. Lisäksi kirjaan täytyy myös lisätä pieni ripaus toimeenpanon taikaa, sillä se puuttuu monilta ihmisiltä yleisestikin, eikä se ole vain yrittäjien ongelma. Väitän, että yrittäjät ovat jopa erittäin aikaansaavaa sorttia.

Tulen ensin kirjoittamaan ison kasan blogipostauksia aiheesta ja kokoamaan ne sitten lopulta kirjaksi. Tämä on aika yleinen tapa maailmalla ja aika luonteva sellainen. Kirja valmistuu kuin itsestään ja saan näkyvyyteen liittyviä hyötyjä jo heti ensimmäisestä artikkelista alkaen.

Kirjan työnimi on 10 kilon toiminimi. Nimi tulee 10 000 euron kuukausilaskutuksesta yksinyrittäjänä hyvällä katteella. Aikoinaan minulla oli tavoite tehdä tämä itse. Omalla yrittäjän urallani lähdin kuitenkin tavoittelemaan jotain isompaa ja siksi tämä ajatus jäi. Mielestäni en käytä koko potentiaaliani, jos rajoitan tavoitteeni 10 kiloon. Tarkoitukseni ei ole dissata ihmisiä, jotka tällä hetkellä vain unelmoivat tästä vaan ennemminkin tarjota näille unelmoijille työkaluja saavuttaa se. Mielestäni 10 kilon tavoite on jopa helppo saavuttaa ja näen lähes päivittäin yrittäjiä, jotka tuskailevat tulojen ja menojen kanssa.

Tervetuloa siis seuraamaan kirjan edistymistä!

Kysy Jarnolta mitä vain Whatsapilla!

P.s. Pääasiallisesti julkaisen jutut oman yritykseni Kranun sivuilla, mutta hakukonekikkailujen takia joskus joku juttu voi olla jossain muualla tai ne on jollain tavoin muovattu muille sivustoille ja alkuperäinen juttu löytyy jostain muualta.

P.p.s. Ensimmäinen demo toimeenpanemisen jalosta taidosta, jota myös itse harjoittelen koko ajan, on tämä ensimmäinen postaus. Päätin asian noin muutama tunti sitten, vaikka idea onkin ollut mielessä jo vuosia, ja nyt tulen ajatukseni kanssa julki.

P.p.p.s. Ensimmäinen demo muiden mielipiteiden omaan arvoon jättämisestä. Aikoinaan taistelin tämän kanssa, mutta enää en ole kummemmin välittänyt muiden mielipiteistä. Ihan sama mitä porukka ideasta on mieltä. Tykkäsivät tai ei, tämä postaus tulee julki muutama tunti päätöksestä ja tietysti se julkistetaan niin monessa somekanavassa kuin jaksan asiasta ilmoittaa.

Hirsiset-hirsitalo tarjoaa terveellistä asumismukavuutta vuosikymmeniksi

Hirsiset-hirsitalo tarjoaa terveellistä asumismukavuutta vuosikymmeniksi

Oululainen Hirsiset on yli 30 vuotta Suomessa toiminut, kansainvälisesti tunnettu hirsitalotoimittaja. Hirsisetiltä löytyy sopiva hirsi kaikkiin käyttötarkoituksiin, ja se tekee laadukkaat hirsitalot asiakkaan toiveiden mukaan.

Hirsisetin tärkeimmät arvot ovat asiakaslähtöisyys sekä luotettava ja laadukas toiminta. Hirsiset-talot valmistetaan korkealuokkaisista raaka-aineista, ja sen käyttämän laadunhallintajärjestelmän tarkoituksena on, että asiakas saa juuri sellaisen hirsitalotoimituksen kuin on tilannut. Laadun lisäksi täsmällisyys toimituksissa on yksi Hirsisetin tärkeimpiä toimintaperiaatteita.

Suomalaista hirsitalolaatua ympäri maailman

Hirsiset käyttää näkyvänä puumateriaalina pohjoisen Suomen parasta mäntyä ja asiakkaan niin halutessa myös kuusta. Pohjoisten puiden ominaisuudet ja Hirsiset-laatu tunnetaan useissa maissa ympäri maailman. Hirsisetin vientitoiminta alkoi 1990-luvun alussa Saksaan, ja nykyään sillä on yhteistyökumppaneita yli 20:ssä maassa kolmella eri mantereella.

Viime vuosiin asti lähes kaikki Hirsiset-hirsitalotoimitukset ovat suuntautuneet ulkomaille. Hirsitalojen kotimainen kysyntä on kuitenkin kasvanut huomattavasti, ja tänä päivänä jopa joka viides uusi talo Suomessa rakennetaan hirrestä. Siksi myös yhä useampi Hirsiset-kohde suunnitellaan nimenomaan suomalaiseen maisemaan ja kaupunkitaajamaan.

Hirsitalo – terveellinen ja ekologinen valinta

Hirsitalo on kaunis ja ekologinen kotivaihtoehto. Hirsitalon sisäilma on tutkitusti terveellistä ja allergioita ehkäisevää, ja siksi hirsitalo tarjoaa parhaat edellytykset terveelle asumiselle.

Hirsiset-taloissa yhdistyvät nykyaikainen rakennustekniikka ja asiakkaan valinnan mukaan joko perinteisen tai modernin hirsitalon tunnelma. Hirsitalon massiiviinen seinärakenne tasapainottaa lämmön ja ilmankosteuden vaihteluita.

Hirsi on lämmin ja aito luonnonmateriaali. Rakennusmateriaaleista vain hirsi on aidosti sataprosenttisen uusiutuva ja kierrätettävä materiaali. Hirren hiilijalanjälki on pienin muihin materiaaleihin verrattuna, ja se sitoo hiilidioksidia kaksinkertaisen määrän painoonsa nähden. Puun käyttö ehkäisee kasvihuoneilmiön etenemistä, ja siksi hirsi on arvovalinta, jota myös jälkipolvet arvostavat.

Perinteinen tai moderni hirsitalo suoraan pohjoisen metsistä

Nykypäivän hirsitalotehtaassa taloja ei tehdä varastoon, vaan ne valmistetaan toimitettavaksi suoraan asiakkaalle. Hirsiset ostaa puutavaran pohjoisessa sijaitsevilta puunjalostajilta, joiden erikoisalana ovat asiakkaan laatuvaatimusten mukaisesti valmistetut puutavaralaadut.

Hirsitalotoimitukseen sisältyy paljon erilaisia osia, kuten ovet, ikkunat, portaat ja erilaiset kiinnikkeet. Kaikki toimitukseen kuuluvat osat hankitaan toimittajilta, jotka Hirsisetin tapaan noudattavat korkeita laatuvaatimuksia. Toimittajien valinnassa Hirsiset kiinnittää laadun lisäksi huomiota toimitusvarmuuteen ja aikataulujen pitävyyteen.

Nykyaikainen tekniikka mahdollistaa hirsitaloissa myös niin sanottujen nurkattomien ratkaisujen käyttämisen. Nurkaton rakenne antaa talolle modernin ilmeen ja mahdollistaa hirsitalon rakentamisen myös kaupunkiympäristöön. Hirsiset on panostanut nurkissaan tuotekehitykseen, ja ne ovat paitsi tiiviit myös kauniit katsella.

Hirsiset toteuttaa jokaisen toimittamansa talon asiakkaan toiveiden mukaisesti. Hirsisetillä talo tai vapaa-ajan asunto voidaan tehdä myös asiakkaan omien piirustusten pohjalta.

Miksi yrityksen kannattaa panostaa sisällöntuotantoon?

Miksi yrityksen kannattaa panostaa sisällöntuotantoon?

Sisällöntuotannon pitäisi olla päivän sana minkä tahansa yrityksen toiminnassa sen toimialaan ja kokoon katsomatta, sillä nykyaikana yritysten on huomattavasti vaikeampaa menestyä ilman omaa viestittämistä. Ulospäin kohdistetulla kommunikoinnilla yritys paitsi lisää näkyvyyttään ja sitä kautta kannattavuuttaan, myös osoittaa ammattimaisuuttaan ja asiantuntijuuttaan.

Laadukkaan, hakusanat huomioivan sisällöntuotannon merkittävin tehtävä on tuoda esille – ja pitää esillä – yrityksen tuotteet ja palvelut. Näin ollen hyvin organisoitu ja hoidettu viestintä on parhaimmillaan vastaus asiakkaan, ja myös potentiaalisen asiakkaan, kaikkiin tarpeisiin.

Asiakaspalvelua ja näkyvyyttä

Sisällöntuotanto on osa yrityksen markkinointia. Asiakkaille kohdennettu laadukas, kiinnostava ja johdonmukainen kommunikaatio tuo some- ja hakukonenäkyvyyden lisäksi kävijöitä verkkosivuille. Sitä kautta yritys saa pidettyä nykyiset asiakkaansa mutta myös lisättyä yhteydenottoja ja uusia asiakkaita.

Viestintätoimenpiteiden tärkeimpänä päämääränä tulisi aina olla asiakkaan palvelu, ja siksi yrityksen julkaisemien sisältöjen on jatkuvasti uusiuduttava ja pysyttävä täsmällisinä ja asianmukaisina. Kun asiakas tuntee itseänsä merkitykselliseksi, hän todennäköisesti palaa sivuston pariin (ja myös ostoksille) myöhemminkin.

Sisällöntuotannossa ei riitä, että verkkosivustolla on laadukasta ja monipuolista täytettä, vaan sen lisäksi potentiaalisten asiakkaiden pitäisi löytää sivusto. Siksi ensiluokkainen tekstituotannon suunnittelu kattaa myös hakukoneiden huomioimisen. Hakukoneen arvostama sisältö nousee hakukonelistauksessa kärkeen, ja näin ollen jo se itsessään parantaa yrityksen näkyvyyttä internetin miljardien erilaisten seittien viidakossa.

”Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty” – sisällöntuotannossakin

Hyvin laaditut sisältö- ja viestintäsuunnitelmat helpottavat ja tehostavat yritysviestinnän ja yrityksen sisällöntuotannon arkea. Ne ovat pohjana kaikelle sille viestinnälle, mitä yritys tuottaa nyt ja tulevaisuudessa.

Suunnitelma sanelee viestinnän ja sisällöntuotannon tavoitteet, päätavoitteina yrityksen löydettävyys, asiakkaiden kiinnostuksen herättäminen ja olemassa olevista asiakkaista huolehtiminen. Yrityksen verkkosivujen ja sosiaalisen median julkaisuilla on merkittävä rooli näiden tavoitteiden täyttymisessä. Suunnitelmassa on usein kirjattuina myös verkossa ja somessa julkaistavien artikkeleiden ja muiden sisältöjen teemat, julkaisuajankohdat ja kirjoittajat.

Kenet asiakas valitsee?

Korkealuokkainen ja katkeamaton sisällöntuotanto on yksi toimiala muiden, perinteisempien alojen rinnalla. Myös se vaatii paljon työtä siinä missä useimmat muutkin toimenkuvat. Viestittämisen ykkösprioriteettina on asiakkaan odotuksiin vastaaminen ja hyödyn tuottaminen asiakkaalle. Tyytyväinen asiakas tuo usein mukanaan lisää asiakkaita.

Jotta yritys voisi menestyä ja varsinkin kasvattaa myyntiään, se tarvitsee jatkuvaa ja tasokasta viestintää. Yritys tarvitsee uusia asiakkaita, mutta myös olemassa olevat asiakkaat haluavat pysyä kartalla yrityksen tarjoamista uusista tai uudistetuista tuotteista ja palveluista.

Nykyihminen on usein kiireinen, ja siksi hän valitsee ongelmaansa helpoiten saatavilla olevan ratkaisun. Usein tuo ratkaisu on Googlen kautta löydetyn listauksen ensimmäinen tai viimeistään toinen hakutulos. Se, onko juuri sinun yrityksesi listan kärjessä, riippuu täysin sisällöntuotannostasi. Ota tai jätä!

Hautauspalvelu Kuusiniemi – täyden palvelun hautaustoimisto Oulussa

Hautauspalvelu Kuusiniemi – täyden palvelun hautaustoimisto Oulussa

Hautauspalvelu Kuusiniemi on Oulun alueella toimiva hautaustoimisto, jossa asiakas saa vakaumustaan kunnioittavaa, yksilöllistä ja laadukasta palvelua lämmöllä ja joustavasti juuri hänen omiin tarpeisiinsa.

Hautaustoimistoyrittäjä Petri Kuusiniemi on hautausyrittäjä jo kolmannessa sukupolvessa. Hänellä itsellään on alalta yli 20 vuoden kokemus, joten kaikki hautaamiseen tarvittavat asiat hoituvat vankalla ammattitaidolla.

Kuusiniemen toimitilat ovat Oulun keskustassa, ja he palvelevat myös verkkosivuillaan olevan digitaalisen hautajaispalvelun kautta.

Elämän arvoiset hautajaiset

Läheisen kuolema tulee usein yllättäen. Silloinkin, kun kuolema on ennalta odotettavissa, siihen on mahdotonta valmistautua kokonaan etukäteen. Surun kohdatessa Hautauspalvelu Kuusiniemi haluaa mahdollistaa elämän arvoiset hautajaiset; se voi hoitaa asiakkaan puolesta kaikki hautaukseen liittyvät käytännön järjestelyt.

Kuusiniemi palvelee joustavasti ja asiakaslähtöisesti erilaisissa ja erikokoisissa hautajaistarpeissa. Heillä on laaja mallisto kotimaisia arkkuja ja uurnia. Hautakivivalikoimasta löytyy sekä perinteisiä että moderneja kiviä, ja hautaustoimisto tarjoaa myös hautakivityöstöä, kuten lisäkaiverruksia. Kuusiniemi tekee kukkien ja kukkalaitteiden osalta yhteistyötä oululaisen Kukkakauppa Kanervan kanssa.

Asiakasta helpottaakseen Hautauspalvelu Kuusiniemi on koonnut verkkosivuilleen pienen oppaan hautajaisten käytännön järjestelyistä ja kustannuksista. Verkkosivuille on myös laadittu kysymyksiä, joiden avulla hautajaisten suunnittelutapaamiseen voi halutessaan valmistautua.

Digitaalinen hautajaispalvelu auttaa suunnittelussa

Hautauspalvelu Kuusiniemen tuotteisiin ja palveluihin voi tutustua etukäteen yrityksen verkkosivujen digitaalisessa hautajaispalvelussa. Palvelu auttaa asiakasta hahmottamaan hautajaisten suunnittelun eri vaiheet, hautajaisiin liittyvät asiat sekä kokonaiskustannuksen. Sen avulla eri paikkakunnilla asuvat omaiset voivat helposti osallistua suunnitteluun yhdessä ja juuri heille itselleen sopivana ajankohtana.

Digitaalisen hautajaispalvelun kautta asiakas voi lähettää hautaustoimistolle ennakkotietoja ja toiveita tarvittavista järjestelyistä ja tehdä alustavan tilauksen. Kooste palvelussa tehdystä suunnitelmasta lähetetään sähköpostiin, minkä jälkeen Hautauspalvelu on asiakkaaseen yhteydessä hänen haluamallaan tavalla ja suunnitelma viimeistellään yhdessä. Viimeistely voidaan tehdä myös henkilökohtaisessa tapaamisessa, jossa suunnitelma käydään yhdessä läpi ja sitä täsmennetään tarvittaessa.

Hautauspalvelu antaa tarvittaessa neuvoa suunnittelupalvelun käytössä. Sen kautta voi myös lähettää kysymyksiä hautajaisten toteuttamiseen liittyen. Yhtä hyvin yhteydessä voi olla myös puhelimitse tai poikkeamalla käymään.

Kastellin Kruunu: aito ja alkuperäinen oululainen hammaslääkäriasema

Kastellin Kruunu: aito ja alkuperäinen oululainen hammaslääkäriasema

Oululainen hammaslääkäriasema Kastellin Kruunu tarjoaa kokonaisvaltaista ja laadukasta hammashoitopalvelua kaikenikäisille. Perushammashoidon lisäksi asiakas saa asemalta protetiikan, suukirurgian ja esteettisen hammashoidon palvelut, kuten värjäymien poiston ja hampaiden valkaisun, juuri itselleen sopivana ajankohtana.

Kokonaisvaltaisen hammashoidon ohessa Kastellin Kruunu hoitaa myös ensiaputilanteet asiantuntemuksella. Lisäksi asiakas saa aina yksilöllisen kotihoito-opastuksen.

Nopeasti hammaslääkärin hoitoon

Kastellin Kruunu -hammaslääkäriasema sijaitsee keskellä Kastellin kaupunginosaa, kätevän kulkuyhteyden päässä niin Oulun keskustasta kuin muualtakin. Toimitilojen edessä on ilmaista parkkitilaa, ja sisälle hammasasemalle pääsee esteettömästi myös pyörätuolilla.

Kastellissa hammaslääkäreiden vastaanotolle asiakas pääsee jonottamatta; ajan saa samalle tai seuraavalle päivälle. Käynneillä hinta peritään vain tehdystä työstä, eikä erillisiä toimistomaksuja tai muita lisäkuluja tule.

Asiakaslähtöistä hammaslääkäripalvelua

Mikä tekee Kastellin Kruunusta osan oululaista hammashoitoaatelia? Ammattitaitoinen, asiakaslähtöinen ja ystävällinen henkilökunta kohtaa jokaisen asiakkaansa yksilöllisesti. Vankka kokemus, rauhallisuus ja helposti lähestyttävä olemus yhdistettynä ripeyteen ja ymmärtävään kohtaamiseen on miellyttävä kokemus missä vain, mutta ennen kaikkea hampaiden hoidossa.

Myös hammaslääkäripelkoa potevalle asiakkaalle Kastellin Kruunu on turvallinen hampaidenhoitopaikka. Rauhallisen, osaavan, huumorintajuisen ja pitkäpinnaisen hammaslääkärin hoidossa pelkääväkin potilas rentoutuu. Pelkoa on mahdollista yrittää lievittää useammallakin eri tavalla, ja henkilökunta pyrkii huomioimaan pelkopotilaiden tarpeet yksilöllisesti.

Oululaisen kiinteistönvälityksen markkinaykkönen Aurea: Tavoitteena tyytyväinen asiakas

Oululaisen kiinteistönvälityksen markkinaykkönen Aurea: Tavoitteena tyytyväinen asiakas

Aurea LKV on oululainen, vuonna 2007 perustettu kiinteistönvälitysyritys. Monivuotinen kokemus asuntomyynnistä, paikallisuus ja vahva markkinatuntemus ovat tehneet Aureasta Oulun talousalueen asuntokaupan markkinajohtajan. Menestyksen taustalla on myös selkeä visio tuottaa nykyaikainen, asiakkaan tarpeet huomioiva innovatiivinen palvelukokonaisuus, joka takaa turvallisen ja huolettoman asuntokauppakokemuksen.

Asuntomarkkinoiden paras näkyvyys

Nykyaikainen palvelukokonaisuus yhdistettynä monimedialliseen markkinointiin erottaa Aurean edukseen oululaisessa kiinteistönvälityskentässä. Aurean myyntikohteilla on asuntokaupan paras näkyvyys niin digitaalisissa medioissa kuin perinteisessä sanomalehdessäkin.

Hyvän näkyvyyden lisäksi Aurea korostaa kohteidensa visuaalista ilmettä ja panostaa valokuvien laatuun, jolloin asunnon parhaat puolet tulevat varmuudella esiin. Lisäpalveluna Aurea tarjoaa asiakkailleen alan uusinta teknologiaa: 3D-virtuaaliesittelyssä asunnon pääsee katsastamaan jo ennen varsinaista esittelyä omalta kotisohvalta.

Kiinteistönvälitystä ainutlaatuisella palvelutakuulla

Aurean osaamisen kivijalka on kokeneet kiinteistönvälitysalan ammattilaiset. Säännöllinen kouluttautuminen ja jatkuva halu vastata muuttuvien markkinoiden vaatimuksiin takaavat työntekijöiden pysymisen alan kehityksen kärjessä. Sen kautta myös tietotaito on aina uusimpien edellytysten mukaista.

Henkilökunnan kokonaisvaltainen osaaminen ja iloinen asenne takaavat sen, että Aurean asiakkaat saavat laadukasta, henkilökohtaista palvelua asuntokauppoja tehdessään. Vakuutena työhön sitoutumisesta Aurea tarjoaa asiakkailleen omaa luokkaansa olevan palvelutakuun: mikäli kauppaa ei ole syntynyt tai sitovasti sovittu kahden kuukauden kuluessa toimeksiantosopimuksen aloituksesta, välityspalkkio pienenee 25 prosentilla.

Asiakastyytyväisyyskokemus huippuluokkaa

Aurean tavoitteena on tyytyväinen asiakas. Siksi asunnon myynti sujuu Aurean kautta vaivattomasti kohteen arvioinnin, myyntisopimuksen, markkinoinnin ja esittelyjen kautta tarjousneuvotteluihin ja kaupantekoon. Aurealle jokainen asiakas on yhtä tärkeä, ja jokaisesta syntyneestä asuntokaupasta halutaan palaute palvelun edelleen kehittämistä varten.

Aurea LKV:n nykyisistä asiakkaista suurin osa on valinnut Aurean yhteistyökumppanikseen saamansa suosituksen perusteella. Asiakkaiden kokemusten mukaan yhteistyö Aurean kanssa on sujuvaa ja ammattimaista. Hyvä näkyvyys, kattava esittely ja ensiasunnon ostajien perusteellinen informointi saavat asiakkailta kehuja, samoin vaivaton yhteydenpito välittäjän kanssa.

Erityiskiitosta asiakkaat antavat Aurealle myyntiprosessin helppoudesta ja sujuvuudesta. Osa asiakaskunnasta on tehnyt Aurean kanssa yhteistyötä useampaankin otteeseen niin asunnon myyjänä kuin ostajanakin. Aurean asiakastyytyväisyys on huippuluokkaa: 98 prosenttia palautteiden antajista suosittelisi sen asunnonvälityspalveluita muillekin.