Hakukonemarkkinoinnilla saat sivuillesi lisää kävijöitä, lisäät myyntiäsi ja lopulta voit kasvattaa tulostasi.

Hakukonemarkkinointi eli Search Engine Marketing (SEM) on

  • nopeimmin kasvava digitaalisen mainonnan muoto,
  • hakukoneissa tapahtuvaa markkinointia, näkyvyydenhallintaa ja brändäystä,
  • kustannustehokasta markkinointia, jonka tulokset voidaan mitata.

Hakukonemarkkinointi voidaan jakaa kahteen eri ryhmään: hakukoneoptimointiin ja hakusanamainontaan.

Hakusanamainonta Hakukoneoptimointi
  • Jokainen kävijä maksaa.
  • Tuloksia saavutetaan nopeasti.
  • Kävijämäärä sidoksissa budjettiin.
  • Herkkä kilpailulle ja kilpailutilanteen muutoksille.
  • Monet kuluttajat suosivat, koska tulokset sisältävät vain yritystuloksia.
  • Tulosten ennustettavuus hyvä.
  • Kärkisijat kalliita jopa Suomessa.
  • Kävijät ovat ilmaisia.
  • Tuloksia saavutetaan hitaammin.
  • Ei kävijärajoituksia.
  • Ei ole herkkä kilpailulle, koska tulokset syntyvät pitemmällä aikavälillä.
  • Kävijät luottavat puolueettomiin hakutuloslistoihin.
  • Hyvä sijoitus hakutuloslistalla vahvistaa brändiä.

Hakukoneoptimointi ja hakusanamainonta eivät kuitenkaan sulje pois toisiaan ja usemmiten parhaimmat tulokset saavutetaan käyttämällä molempia mainonnan tapoja.

Jos haluat ilmaisen videoidun analyysin sivuistasi ja markkitilanteestasi, täytä yhteistyölomake ja otamme sinuun yhteyttä!