Facebook-markkinointi hakee tehokkuudessa vertaistaan. On useita tapoja markkinoida tuotteita ja palveluita Facebookissa. Tämä sivu kertoo mitä erilaisia mahdollisuuksia Facebook tarjoaa.

Facebook-markkinointi yleisesti

Facebook on sosiaalisen median kanava, jossa sinulla on mahdollisuus luoda yhteys yrityksesi ja käyttäjien kanssa. Helpoin ja nopein tapa markkinoida yritystäsi on luoda Facebook-mainos. Pitkäjänteisempi tapa markkinoida on luoda ryhmä ja/tai sivusto, johon käyttäjät voivat liittyä.

Mainokset Facebookissa

Kuten hakusanamainonta (esim. Google Adwords), mainokset Facebookissa alkavat toimia heti. Osa käyttäjistä kuitenkin karsastaa mainoksia ja heihin täytyykin luoda suhde pitemmällä aikavälillä. Mainokset toki maksavat ja niiden näyttäminen loppuu heti kun lopetat maksamisen.

Kun sekä mainos että kohdennus on tehty oikein. Ihmiset hakeutuvat aktiiviseen vuorovaikutukseen yrityksesi kanssa ja saapuvat verkkosivullesi usein tietyn tuotteen tai palvelun perässä.

Facebook-ryhmät

Ryhmissä mainostaminen, erityisesti omassa ryhmässä, on erittäin tehokas tapa markkinoida. Kun tarjoat ryhmässä oleville henkilöille tarpeeksi ilmaista ja arvokasta tietoa, niin hyvin usein he lopulta ostavat sinulta jotain.

Ryhmän hallinta ja sisällöntuotanto vievät toki paljon energiaa. Ryhmän luominen on toki ilmaista ja maksat joko omalla ajallasi tai ostat palvelun kolmannelta osapuolelta. Ryhmissä on mahdollista luoda todellisia suhteita muihin ihmisiin ja juuri tässä piilee ryhmien tehokkuus.

On myös mahdollista mainosta muiden hallitsemissa ryhmissä. Tämä on kuitenkin useissa ryhmissä kielletty tai rajoitettu. Yleisissä ryhmissä suorien tarjousten esittäminen saatetaan kokea spämmiksi ja sitä saatetaan paheksua. Suosittelemmekin, että tarjoat ensin arvoa ilmaiseksi yleisissä ryhmissä ja pyrit epäsuorasti tuomaan tuotteitasi ja palveluitasi esille, niin etteivät käyttäjät koe linkkejäsi ja sisältöäsi spämmiksi.

Miten voimme auttaa sinua Facebook-markkinoinnissa?

Ota meihin yhteyttä niin käydään yhdessä läpi juuri sinun yrityksesi tarpeet.